راهنمای انتخاب شیرآلات آشپزخانه

راهنمای انتخاب شیرآلات آشپزخانه: اگر قصد دارید شیر آشپزخانه خریداری کنید حتماً قبل از رفتن به فروشگاه ها این چند سطر را مطالعه بفرمایید.
اولین و همواره مهمترین اصل در هر آشپزخانه، سلامت و بهداشت است. از آنجا که آشپز خانه محلی است برای تغذیه خانواده، رعایت نکات بهداشتی آن جهت حفظ سلامت اعضا الزامی است. شاید تصور کنید منظور ما از رعایت نکات بهداشتی، تمیز کاری های معمول است، خیر!!! ما یک گام پیشتر را مد نظر داریم. همواره باید از سلامت و پاکیزگی آبی که می‌نوشیم مطمئن باشیم. با ادامه مقاله راهنمای انتخاب شیرآلات آشپزخانه با شوان همراه باشید.

آیا تا امروز به بهداشت و سلامت مسیری که آب از آن عبور کرده و به دست ما میرسد فکر کرده‌ایم؟

اهمیت متریال و آلیاژها در انتخاب شیرآلات آشپزخانه

شیرهای آشپزخانه به علت مجاورت دائمی با آب و ذات اصلی فلز که در مقابل آب، آنها را آسیب‌پذیر می‌کند، می توانند همان قدر که کارآمد هستند، خطرناک نیز باشند. کافیست در مواد اولیه شیرآلات از فلزهایی سمی مانند سرب استفاده شود. حتی با استفاده از فلزاتی که در طول زمان واکنش پذیری بالایی با آب دارند، مانند آهن نیز می توان سلامت افراد را به شدت تهدید کرد. پس در اولین گام اطمینان حاصل کنید شیری که قصد خرید آن را دارید از این منظر ایمن است.

گام دوم همچنان در مسیر تضمین سلامت آب است. این روزها خیلی از آشپزخانه ها به دستگاه های تصفیه آب مجهز می باشند. تا آب تصفیه شده شهر را یک مرحله بیشتر تصفیه و در نتیجه گواراتر نمایند. اگر گام اول یعنی توجه به مواد سازنده شیر را خیلی مورد دقت قرار نداده‌اید لطفاً در این گام تمرکز ویژه‌ای داشته باشید. زیرا تقریباً تمام آب خارج شده از شیر تصفیه جهت شرب استفاده میشود. در نتیجه جنس آن بسیار مهم و توجه به آن حیاتی است. بعد از جنس شیر تصفیه، توجه به ظاهر آن پر اهمیت است.

راهنمای انتخاب شیرآلات آشپزخانه:شیرهای ظرفشویی دومنظوره

لطفاً دقت کنید اگر سینک ظرفشویی شما فضای کافی برای حضور دو شیر را ندارد، می توانید از شیرهای ظرفشویی دو منظوره استفاده کنید. مسئله‌ای که از نگاه شما مخفی می ماند مسیر عبور آب تصفیه و آب شهر است. در بسیاری از شیرهای دو منظوره این دو مسیر به صورت مجزا طراحی نشده که از نگاه ما این کار، محروم کردن مشتری از حق خود و دانستن بخشی از حقیقت است.

کیفیت قطعات شیرآلات آشپزخانه و بهداشتی

مرحله بعد توجه به کیفیت قطعات است. کیفیت قطعات را لطفاً، بارها و بارها بررسی کنید. برای این بخش از فروشنده تضمین بخواهید. اگر برندی ادعای استفاده از قطعاتی با استانداردهای جهانی را دارد، حتما باید بتواند آن را ثابت کند.

آبفشان کارتریج و شلنگ هر شیر آن بخشی است که می‌تواند در کنار ایجاد آبریز صحیح، آسایش شما را فراهم و صد البته در صورت استفاده از قطعات بی کیفیت، خسارت های جبران ناپذیری به آشپزخانه شما وارد کند.

شکل ظاهر شیرآلات آشپزخانه مهم است یا کاربردی بودن آنها؟

در این مرحله پیش از خرید شیر ظرفشویی، زمانی با خودتان فکر کنید توقع و انتظار شما از آن شیر چیست؟ آیا یک شیر با ظاهری مینیمال می‌خواهید که کامل کننده آشپزخانه جمع و جور شما باشد؟ یا توقع شلنگ بلند شیرهای شاوری و دسترسی آب به شعاع حدوداً ۲ متری را دارید؟ و یا این که مایل هستید یک شیر با تنه بلند و کارآمد داشته باشید که پس از استفاده در قسمت بالای سینک جمع شود؟ توجه کنید که برخی برندها با طراحی شیرهای دیگ پرکن که بالای اجاق گاز قرار می گیرند امکان دسترسی به آب را بسیار تسهیل کرده‌اند.

کلام آخر برای راهنمای انتخاب شیرآلات آشپزخانه

آخرین موردی که پیش از خرید شیر ظرفشویی به آن باید دقت کنید، رنگ شیر مورد نظر است.

توجه داشته باشید انتخاب رنگ آبکاری، باید با کابینت ها کاشی ها و چیدمان آشپزخانه شما تناسب داشته باشد.

از همراهی شما با شیرآلات شوان متشکریم.

اتحادیه صنف بهداشتی