اگر دانستن این موضوع که یکی از آلوده ترین نقاط منزل اهرم های شیر آلات بهداشتی هستند برای شما جالب است به خواندن این مقاله ادامه دهید.

بله متاسفانه تحقیقات ثابت کرده اهرم شیر آلات بهداشتی از آلوده ترین نقاط هر خانه‌ای بوده و نیاز به تمیز کاری مرتب دارد . گذشته از آلودگی های محیطی، املاح موجود در آب که ردِ خود را به صورت لکه های سفید بر شیرآلات باقی می‌گذارند نیز، نیاز به تمیز کاری دارند. نباید فراموش کنیم، که هرچقدر آب محل زندگی ما املاح بیشتری داشته و به اصطلاح سختی آب بالاتر باشد میزان این لکه ها بیشتر بوده و زیبایی شیر را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهند. همچنین املاح موجود در آب می توانند با انباشته شدن مانع عملکرد صحیح شیرآلات شود.

شوینده ها دشمن اصلی شیرآلات ساختمانی

اگر به فکر تمیز کردن شیرالات منزل خود هستید همین ابتدای کار لطفاً وایتکس، جرم گیر، اسکاج، سیم ظرفشویی و تمام شوینده های اسیدی و دستمال های زبر را کنار بگذارید. هرچند شیرالات از فلزی سخت ساخته شده‌اند اما تمیز کردن آنها راهی بسیار آسان دارد. ساده ترین راه استفاده محلول از آب گرم و چند قطره مایع ظرفشویی است. ابری نرم را به آن آغشته و شیرآلات را تمیز کرده و آبکشی نمایید. عادت به خشک کردن شیرالات در طول زمان درخشندگی محصول شما را حفظ می کند.

بهترین روش رفع رسوبات شیرآلات

اگر رسوب های آهکی خروجی آب شیر را انباشته می توانید با یک تکنیک ساده از شر آنها راحت شوید. در یک کیسه پلاستیکی مقداری سرکه سفید بریزید و سرِشیر را داخل کیسه قرار دهید به طوری که تا ارتفاع چند سانت داخل سرکه قرار بگیرد. انتهای کیسه را با بند بسته و اجازه بدهید سرِشیر ده دقیقه در سرکه بماند سپس کیسه را باز کرده و با ابر آغشته به مایع ظرفشویی رسوبهای را که حالا نرم و قابل پاک شدن هستند تمیز کنید.

اگر به دنبال یک تمیزکاری بسیار حرفه ای هستید کمی جوش شیرین را با آب به صورت خمیری نرم درآورده و به تمام سطح شیر بمالید. پس از ۵ دقیقه سرکه سفید را روی سطح شیر اسپری کنید و بعد از کمی مکث با دستمال نرم مرطوب پاک و سپس خشک نمایید.

نکته مهم در تمیز کردن شیرآلات بهداشتی

فراموش نکنید شیرآلات بهداشتی ظروف رویی نیستند که سابیدن آنها با سیم باعث براق شدن انها بشود. سایش اجسام سخت و تیز تنها، آبکاری سطح شیرالات شما را زخمی و ظاهری نازیبا ایجاد می کند.

مجددا یادآور می‌شویم، لطفاً شوینده های اسیدی را روی سطوح سینک و شیرآلات امتحان نکنید.